четвъртък, 7 декември 2017 г.

"Операция превъзходен" от Калина Радева

Днес ще пиша за книга, която тепърва ще се среща с читателите си. "Операция превъзходен" е първата книга на моя колежка от университета, с която сме навъртали безумни сметки на телефона, защото не сме успели да си кажем всичко през деня. Ще ме разберете, тя е от хората, с които и цял ден да си говориш, все ще има още какво да си кажеш. Затова и когато ме потърси с молба за мнение за книгата, която й предстоеше тогава да издаде, си казах, едва ли има по-подходящ писател сред приятелите ми от Калина - умна, сладкодумна и в същото време много земна. Ще спестя какво сме правили двете по книгата, но с нескрита гордост ще споделя, че на задната корица на творбата й, се мъдри моето скромно мнение за написаното.

Какво да кажа за книгата, освен че ме накара да изляза от зоната си на комфорт и ме срещна с
коренно различен жанр, от този, който по принцип чета. Това е четиво за намирането на уюта в собствената компания, базирано на нещо много просто в своята идея - на завръщането към детството с неговата свобода и необремененост. Но макар в книгата да е използвана думата "вдетиняване", тя не се отнася за това. “Операция Превъзходен” дава идеи и предложения за насочване на вниманието към свободата, която може да бъде открита, например в обстановката на студения, сив офис, безбройните задачи, които трябва да бъдат изпълнени в компанията на недоволен работодател. Книга за креативността, превръщането на недостатъците в преимущества и преди всичко откриването на себе си. Според Калина всички ние сме дошли на този свят с мисия, която следваме ли, ще се чувстваме превъзходно, и от която с течение на времето сме се отдалечили. Тя дава отговор на въпроса как отново да си припомним знанието, “какви сме искали да станем, когато пораснем” и какво да правим след това.

Това, което прави написаното толкова силно и в същото време откровено е, че Калина не е запълнила страниците на книгата с факти, които всеки би могъл да намери в интернет, а е предпочела сбито да даде доказателства за думите си на своята фейсбук страница. За мен лично тя постига много повече от това, защото книги от този тип са изцяло плод на човеколюбието и на желанието да помогнеш на изпадналия в тежък момент не чрез нравоучителна и студена лекция, а като му покажеш, че и ти си бил там, но някак си успял да се спасиш сам. Или с други думи, тя споделя отговори на въпроси, които не се отнасят само до нея, а са по-скоро общочовешки - Как да повярвам отново в себе си? Кое ме прави уникален? Какви са скритите ми таланти и на кого, всъщност, са притрябвали? Кой съм аз и имам ли мисия под това небе? Важен ли съм или съм един от всички?
Ядрото на книгата е припомнянето на детството с цялата свобода, която то предлага на човека и прескачането на училищната система, към която Калина е написала, че не таи лоши чувства, макар и според нея тя да е изтрила първоначалните "фабрични" настройки на малкия човек. Завръщането към тези години е ключът към намирането на себе си - простичка сентенция, но с разгръщането на книгата, уви, много вярна. Подходящо четиво, както за успелите, така и за неуспелите, едва ли има човек, независимо от битието му, който не би се усмихнал на някои абзаци, както и не би поклатил глава с тъжна равносметка на други.
Общото ми впечатление за книгата е, че тя е увлекателно написана и смятам, че би могла да се хареса истински на любителите на жанра. 


Калина Радева, автор на "Операция превъзходен"

Желаещите да се сдобият с "Операция превъзходен" могат да го направят от борсите Болид-Дилок и Асеневци в София, както и от борса Шиваров във Варна. Заявки за поръчка се приемат на тел. 0889 401 781 и на лично съобщение до страницата на авторката Kalina Radeva Author. Един късметлия ще спечели безплатна книга, ако се справи с три никак сложни задачи : да хареса страницата на Калина, да коментира последния публикуван пост в нея с това защо иска да спечели книгата, като печелившият ще бъде избран на случаен принцип.

2 коментара:

  1. Как мога да си купя книгата? Днес слушах за нея по радио Гама -Видин!

    ОтговорИзтриване
  2. Желаещите да се сдобият с "Операция превъзходен" могат да го направят от борсите Болид-Дилок и Асеневци в София, както и от борса Шиваров във Варна. Заявки за поръчка се приемат на тел. 0889 401 781 и на лично съобщение до страницата на авторката Kalina Radeva Author.

    ОтговорИзтриване

"Мозайка от убийства" от Антъни Хоровиц

Има едни такива особени книги, които те привличат силно. "Мозайка от убийства" не беше от тях. Поне три пъти съм я взимала в книж...